Când pornim dimineaţă radioul pe frecvenţa preferată, când ne spălăm pe dinţi cu pastă de dinţi care albeşte cel mai bine dinţii, mâncăm cel mai bio mic dejun, suntem victima sau beneficiarul unei campanii de marketing. Că ne place să o admitem sau nu, suntem expuşi 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămâna unui ocean de oferte. Haine, cosmetice, medicamente, produse alimentare şi de întreţinere a igienei, automobile sau jucării digitale, toate acestea sunt produse, arată şi sunt oferite spre vânzare urmând un plan de marketing meticulos. Conceptul de marketing funcţionează în virtutea unei singuri legi universale: CERERE ŞI OFERTA. Cererea este cauza directă a unei nevoi sau mai multe, iar lista lor este actualizată continuu pentru a ţine pas nu cu vremurile, ci cu momentul. Da, în marketing, rareori, atunci când ne referim la timp, discutăm de secolul în care ne aflăm, ci mai degrabă de azi şi acum. Totul se poate cumpără şi totul se poate vinde, ce e bun azi, e vechi mâine, ce e la modă luni, nu va mai fi sâmbătă s.a.m.d.
Oferta poate fi înţeleasă că tentativă de a acoperi o necesitate în scopul obţinerii de profit. Serviciile şi produsele sunt create pentru a acoperi cererea accesand piata. Astfel, cererea şi oferta, legea universală a comerţului, transformă Marketingul al acoperirii nevoilor pieţei, dar şi creării sau descoperirii de noi nevoi.